6.CS.2
Discuss a variety of information on familiar topics through modeled oral expression in highly structured situations.

S

Indicators for this outcome
(a)

Shares information about an experience (e.g., travel, photo album, or sport) following an oral model.

(b)

Answers questions (e.g., qu'est-ce que, est-ce que, combien, qui, où, quand) based on details of what an object, a person, a place, or a situation is like.

(c)

Engages in a two-way conversation where multiple questions are asked and answered in a face-to-face situation or with technology (e.g., webcams or videophones).

(d)

Uses politeness and encouragement expressions in a conversation (e.g., excusez-moi, pardon, courage, à bientôt, je suis désolé(e), comment, pourquoi, génial, merci, or bonne idée).

(e)

Role-plays an incident following a model (e.g., solving a mystery, meeting someone from another region, playing a sport).

(f)

Role-plays a short conflict resolution scenario between two people with modeled expressions, for example:

  • Tu as perdu mon stylo encore! Je suis fâché! ¿ Je m'excuse! Voici un autre stylo.
  • J'ai très faim! S'il te plait, donne-moi ton orange! ¿ Non, c'est mon orange. Mais voici un morceau ¿ Merci!
  • Je ne peux pas trouver la réponse. Je suis trop fatigué ¿ Courage! On peut chercher la réponse ensemble.
  • Je ne veux pas travailler ¿ J'ai une idée. Prenons une pause. ¿ Merci! C'est une bonne idée!
  • Je ne veux pas faire cette présentation! Je n'aime pas parler devant la classe ¿ Courage! Tu peux essayer seulement une phrase.
  • Je veux écouter ma musique, pas ta musique ¿ On peut prendre des tours ¿ Génial!
Loading...