7.CS.2
Discuss a variety of information on familiar topics through modeled oral expression in structured situations.

S

Indicators for this outcome
(a)

Interviews another student with familiar questions and phrases, either face-to-face or with technology such as webcams or videophones.

(b)

Answers questions posed by another student during an interview or conversation.

(c)

Answers familiar questions with several modeled phrases (e.g., regarding relationships, another country, a consumer product, or a performance).

(d)

Engages in conversations with a small group of 3- 4 people with the use of modeled phrases or sentence stems such as:

A: Bonjour Denis!

B: Bonjour Éric.

C: Salut Denis et Éric! Pouvez-vous m'aider?

A & B: Oui, bien sur!

C: J'ai perdu mon sac à dos.

B: Qu'est-ce qu'il y a dans ton sac à dos?

C: Mon baladeur est dans mon sac à dos! C'est urgent!

A: On va t'aider!

B: Voici un sac à dos avec un baladeur. C'est de la marque ___.

C: Ce n'est pas mon sac à dos!

A: Voici un autre sac à dos avec un baladeur. C'est de la marque ___.

C: Fiou! C'est mon sac à dos! Merci!

(e)

Presents information with modeled sentences (e.g., describing a restaurant floor plan, a restaurant design or menu, a musical performance, or a consumer product), such as:

Q. Quels produits compares-tu?

A. Je compare des souliers de sport.

Q. Vous préférez la marque A ou la marque B?

A. Hmmm. Les souliers de la marque A sont plus confortables que la marque B. Les lacets de la marque B sont plus solides que la marque A. Et la marque B est plus attrayante que la marque A. Mais le prix de la marque A est moins cher que la marque B. Donc, je vais acheter la marque A.

Q. Pourquoi?

A. Je vais acheter les souliers de la marque A parce qu'ils sont moins chers et plus confortables. La marque A est mon soulier préféré. Je vais au magasin aujourd'hui!

(f)

Reports on the incidents in a legend or story with the use of modeled phrases and questions, such as:

Q. Qu'est-ce qui se passe dans l'histoire?

A. Marc voit quelque chose dans le lac. La `chose' a un long cou et elle nage lentement. Soudainement, elle n'est plus là!

Q. Qu'est-ce que c'est?

A. C'est le monstre Ogopogo du lac Okanagan!

(g)

Presents a reader's theatre presentation based on a script. (see e.g. 7CS.4)

Loading...