S
(a) |
Interviews other students with theme-related questions and phrases, either face to face or with technology (e.g., via webcams, video phones, internet phones, or cell phones). |
(b) |
Answers theme-related questions asked by other students during a group discussion. |
(c) |
Responds to questions during a job interview role-play (e.g., Quels sont tes qualités personnelles? Je suis responsable, patient et organisé. Quelles sont tes expériences de travail? J'ai travaillé à la ferme. Qu'est-ce que tu as fait? J'ai fait la cueillette des fruits.). |
(d) |
Engages in semi-guided group conversations with the use of modeled phrases or sentence stems (e.g., Je pense¿Je suggère¿ Voici mes conseils¿). |
(e) |
Presents information with theme-related sentences and phrases (e.g., Le personage principal de ce film est intelligent, courageux et riche. Selon la légende urbaine, il y a des alligators dans les égouts.). |
(f) |
Reports on incidents and experiences with the use of several sentences and responses to questions (e.g., Qu'est-ce qui se passe dans l'histoire? Dans l'histoire deux personnes sont disparues.). |
(g) |
Presents a reader's theatre based on a previously read script. |
