2.CS.2
Provide personal information through oral expression supported by extensive prompting.

[S] [L]

Indicators for this outcome
(a) Makes a simple modeled sentence related to the vocabulary of a theme (e.g., C'est un lion. Voici un crayon. J'ai un chien).
(b) Describes people or oneself doing actions using a model (e.g., Elle saute. Il court. Je marche. ).
(c) Uses learned politeness phrases for various situations (e.g., S'il vous plaît. Merci! Excusez-moi! ).
(d) Gives a short modeled response to questions (e.g., Qu'est-ce que c'est? C'est un chien. Qui est-ce? C'est maman. Quel temps fait-il? Il fait beau. ).
(e) Indicates preferences and non-preferences in a simple sentence, based on models (e.g., J'aime... Je déteste... ).
(f) Describes weather with memorized global expressions (e.g., Il fait froid. Il fait chaud. Il fait soleil. Il vente. Il pleut. Il neige. C'est nuageux. ).
(g) Expresses feelings by using expressions (e.g., Je suis content(e). Je suis triste.).
(h) Participates in an oral classroom activities using previously learned words or phrases.
Loading...