Core French 2
2.CS.2
Provide personal information through oral expression supported by extensive prompting.
[S] [L]
Indicators for this outcome
(a) | Makes a simple modeled sentence related to the vocabulary of a theme (e.g., C'est un lion. Voici un crayon. J'ai un chien). |
(b) | Describes people or oneself doing actions using a model (e.g., Elle saute. Il court. Je marche. ). |
(c) | Uses learned politeness phrases for various situations (e.g., S'il vous plaît. Merci! Excusez-moi! ). |
(d) | Gives a short modeled response to questions (e.g., Qu'est-ce que c'est? C'est un chien. Qui est-ce? C'est maman. Quel temps fait-il? Il fait beau. ). |
(e) | Indicates preferences and non-preferences in a simple sentence, based on models (e.g., J'aime... Je déteste... ). |
(f) | Describes weather with memorized global expressions (e.g., Il fait froid. Il fait chaud. Il fait soleil. Il vente. Il pleut. Il neige. C'est nuageux. ). |
(g) | Expresses feelings by using expressions (e.g., Je suis content(e). Je suis triste.). |
(h) | Participates in an oral classroom activities using previously learned words or phrases. |
Loading...
