3.CS.2
Provide basic information on familiar topics supported by a range of prompting as required.

[S] [L]

Indicators for this outcome
(a) Replies to a courtesy response such asMerci! with De rien.
(b) Replies to questions such asComment ça va?with an appropriate response as well as adding: Et toi?
(c) Replies to courtesy expressions or offers with a simple sentence (e.g., Oui, merci beaucoup! or Non, Merci! Un crayon, s'il vous plait).
(d) Replies to farewells with expressions such asSalut! Au revoir!orÀ bientôt!.
(e) Asks and answers simple questions using familiar vocabulary (e.g., Il/Elle a les cheveux blonds. Il/Elle est grand(e). Il fait beau. L'animal a une queue. Je coupe la pomme.).
(f) Answers questions (e.g., Qu'est-ce que c'est? Qui est-ce? Où est maman?) with a correctly structured oral sentence.
(g) Instructs a classmate to perform an action (e.g., Coupe la pomme. Va dans le couloir).
(h) Describes a scenario through a list of items (e.g., Je mets deux t-shirts, une paire de sandales, une paire de shorts et un maillot de bain dans ma valise. Il y a deux cahiers, trois livres et deux crayons dans mon sac.).
(i) Describes what she does and doesn't like (e.g., J'aime les barres de granola. Je déteste les sandwichs.).
(j) Makes a sentence indicating feelings (e.g., J'ai une pizza...je suis content(e)! J'ai un sandwich...je suis triste! J'ai une salade...je suis surprise!).
(k) Uses a previously learned sentence to participate in an oral language activity with others.
Loading...