Core French 3
3.CS.2
Provide basic information on familiar topics supported by a range of prompting as required.
[S] [L]
Indicators for this outcome
(a) | Replies to a courtesy response such asMerci! with De rien. |
(b) | Replies to questions such asComment ça va?with an appropriate response as well as adding: Et toi? |
(c) | Replies to courtesy expressions or offers with a simple sentence (e.g., Oui, merci beaucoup! or Non, Merci! Un crayon, s'il vous plait). |
(d) | Replies to farewells with expressions such asSalut! Au revoir!orÀ bientôt!. |
(e) | Asks and answers simple questions using familiar vocabulary (e.g., Il/Elle a les cheveux blonds. Il/Elle est grand(e). Il fait beau. L'animal a une queue. Je coupe la pomme.). |
(f) | Answers questions (e.g., Qu'est-ce que c'est? Qui est-ce? Où est maman?) with a correctly structured oral sentence. |
(g) | Instructs a classmate to perform an action (e.g., Coupe la pomme. Va dans le couloir). |
(h) | Describes a scenario through a list of items (e.g., Je mets deux t-shirts, une paire de sandales, une paire de shorts et un maillot de bain dans ma valise. Il y a deux cahiers, trois livres et deux crayons dans mon sac.). |
(i) | Describes what she does and doesn't like (e.g., J'aime les barres de granola. Je déteste les sandwichs.). |
(j) | Makes a sentence indicating feelings (e.g., J'ai une pizza...je suis content(e)! J'ai un sandwich...je suis triste! J'ai une salade...je suis surprise!). |
(k) | Uses a previously learned sentence to participate in an oral language activity with others. |
Loading...
